Näytetään tekstit, joissa on tunniste New York. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste New York. Näytä kaikki tekstit

tiistai 4. helmikuuta 2014

New York Ravintolavinkit (Osa 2)

Tässä hieman jatkoa edelliselle Nykkijutulle ja lisää ravintolavinkkejä hyviksi todetuista paikoista. Nälkähän tätä kirjoitellessa tulee, mutta silläkin uhalla palaan vielä hetkeksi pienelle makumatkalle herkkujen ja makumuistojen pariin. Luvassa lisää hampurilaisia, maittavia pubi-ruokia, sushia ja vielä suklaatakin!

Natsumi

226 West 50th Street (between Broadway and 8 Avenue)
www.natsuminyc.com 

Tämä japanilainen ravintola sijaitsi suoraan hotellimme alakerrassa eli sijainti oli meille mitä mainioin. Ravintola oli erittäin tunnelmallinen ja ilmeisesti se on saanut oikein hyvää palautetta myös kriitikoilta, joten sushin ja japanilaisen ruoan ystäviä suosittelen ravintolaa ehdottomasti kokeilemaan. Alkuun pöytään tuotiin maittavat Miso-keitot, jotka kuuluivat ilmeisesti tuohon sushiannokseen, koska emme niitä itse tilanneet. Lämmintä keittoa oli oikein ihanaa hörppiä pienen kaupunkikävelyn jälkeen, puhalsihan ulkona melkoinen tuuli ja ilma oli muutenkin hieman viileä. Sushiannos oli mukavan monipuolinen, kuten kuvasta näkyy. Annos taisi olla Sushi regular ja se sisälsi mm. neljää eri kalaa, mätiä, katkarapuja ja tulisen merilevä-tonnikalarullan.


Shake Shack

Madison Square Park (near Madison Avenue and East 23rd Street)
http://www.shakeshack.com

Shake Shack kuului myös paikkoihin, jonka olin jo etukäteen laittanut muistiin "tuolla täytyy käydä"-listalle. Ennen reissua olin lukenut, että usein Shake Shackiin joutuu jopa jonottamaan, joten yllätyimme positiivisesti, kun Madison Squaren Shake Shackissa pääsimme tiskille lähes suoraan tilaamaan. Syy oli ilmeisesti tammikuu ja pikkupakkanen, koska ruokailu Madison Squarella tapahtui ulkona. Ohittaessamme Theater Districtillä sijaitsevan Shake Shackin, tilanne olikin aivan toinen, jonojen ylettyessä pitkälle kadulle. Shake Shackin luomuhäränlihasta tehdyt burgerit ovat siis suosittuja ja tutustumisen arvoisia. Kesällä matkaaville, tsemppiä vaan jonottamiseen! 


Ja tässä sitten ne kuuluisat Shake Shackin hampurilaiset. Minä otin ihan perushampurilaisen ShackBurgerin ja mieheni otti SmokeShackin, jossa oli höysteenä vielä  pekonia. Hampurilaisten ShackSause-kastike oli hyvää ja pihvit olivat maineensa veroisia, eli meheviä ja mureita.

St. Andrews

140 West 46th Street (between 6th Avenue and 5th Avenue)
www.standrewsnyc.com

St. Andrewsin sijainti keskeisellä paikalla lähellä Times Squarea on helppo ja eksyimmekin sinne eräänä iltana käydessämme Radio City Music Hallilla ja Rockefeller Centerillä. Tämä Skotlantilainen pubi oli viihtyisä ja mukavan rauhallinen ja saa ehdottomasti lisämaininnan kivasta alkupalalistasta, joka oli erityisen kattava ja josta löytyi monenlaista herkullista naposteltavaa.


Listalta otimme pieneen nälkään pelkkiä Buffalo Chicken Wingsejä. Tarkoitus oli siis pysähtyä vain hetkeksi istumaan ja napata jotain pientä suolaista oluen kanssa ja Wingsit sopivat siihen erityisen hyvin. Lisukkeena salaattia, kurkkua ja porkkanaa majoneesidipillä.

Cafe Gitane

242 Mott Street
113 Jane Street
www.cafegitanenyc.com

Kävimme tässä pienessä pariisilaistyylisessä kahvilassa tutustuessamme SoHon ja Nolitan kaupunginosiin. Mott Streetin kahvila oli tosiaan melko pieni ja intiimi, mutta niin suloisen yksinkertaisesti sisustettu, että hyvin siellä viihtyi. Paikan hälinästä ja ihmismäärästä päätellen, Cafe Gitane oli myös melkoisen suosittu. Kahden hengen ikkunapöytä sattui olemaan vapaana, joten täällä oli mukavaa vain istuskella ja seurata SoHon katuelämää.


SoHoa fiilistellessä tilasimme pastaa paahdetuilla tomaateilla, gorgonzola-juustolla, leivänmuruilla ja prosciutolla, yrteillä koristeltuna. Annos oli juuri sopivan kokoinen lounaaksi. Ja herkullista se oli myös, gonrgonzola ja prosciutto olivat aivan ihania yhdessä.


The Spotted Pig

314 West 11th Street (Greenwich Street)
www.thespottedpig.com

April Bloomfieldin luotsaama The Spotted Pig oli myös yksi reissun ennakkosuosikeista, koska olin lukenut siitä niin paljon hyviä arvosteluja ennen reissua. West Villagen tuntumassa sijaitseva Michelin tähden saanut ravintola oli todella viihtyisä ja olimme tyytyväisiä, että saimme pöydän, koska paikka oli melko täysi. Paikka tuntui siis olevan erittäin suosittu!


Ja sitten pääasiaan eli ruokaan. Ruokalista oli suppeampi, kuin monessa muussa käymässämme paikassa, mutta silti listalla oli niin monta hyvää vaihtoehtoa, että valinnanvaikeushan siinä yllätti. Päädyimme molemmat ottamaan grillatut hampurilaiset Roguefort-juustolla sekä kengännauharanskalaisilla. Juustoa pihvin päällä oli runsaasti ja se maistui aivan taivaalliselta. Ranskalaiset oli maustettu rosmariinilla ja ohuina "kengännauhoina" ne olivat hauskoja ja erittäin hyvänmakuisiakin. Ensi kesänä siis omat rosmariinit kasvamaan, koska perunoiden mausteena rosmariini on kyllä aivan voittamaton! Jos ja toivottavasti, kun pääsen vielä joskus Nykkiin, täytyy käydä tsekkaamassa saman ravintoloitsijan toinen Michelin tähden saanut paikka The Breslin.


Chelsea Market

75 9th Avenue (between 15th and 16th Streets)
www.chelseamarket.com

Meatpacking Districtillä sijaitseva Chelsea Market on lähes pakollinen käyntikohde kaikille ruokaa rakastaville! Chelsea Marketista löytyy ihania pikkupuoteja ja ruokapaikkoja, joten kylläisenä ei kannata tänne suunnata. Itse teimme sen virheen, että olimme suunnitelleet samalle illalle jo toisen ruokapaikan, joten täällä syöminen jäi väliin. Käytävillä leijailee huumaava ruoan tuoksu, joten kiusaukselta on kyllä hankala välttyä. Ruoka-aiheisiin tuliaisostoksiin paikka on loistava, joten ehdottomasti käymisen arvoinen!


Spices and tease-puodissa oli aivan huikeat mauste- ja teevalikoimat, ja sieltä tarttuikin mukaan mm. savupaprikaa, jonka totesimmekin erityisen hyväksi kotiin palattuamme. Mahtava paikka!


Hersheys's

Between 48th Street  and Broadway, Times Square
www.thehersheycompany.com/about-hershey/visit-hershey/retail-stores/times-square.aspx

Kaikki suklaafanit huomio! Jos makeannälkä iskee kesken reissun, kannattaa suunnata Times Squarelle kohteena Hersheys´s. Myymälässä tarjotaan suussa sulavia suklaamaistiaisia ja myytävänä on suklaiden lisäksi kastikkeita, siirappeja, kaakaota ja muuta Hershey´s tavaraa kuten mukeja ja paitoja.


Bobby Van's

John F. Kennedyn lentokenttä, terminaali 8
www.bobbyvans.com

Vielä ennen paluulennolle lähtöä halusimme haukata jotain pientä John F.Kennedyn lentokentällä ja Bobby Van's sopi siihen täydellisesti. Bobby Van's-ravintoloitahan sijaitsee Manhattanilla useitakin, esimerkiksi kaiken keskipisteessä, Times Squarella. Joten ilman muuta kannattaa käydä tsekkaamassa nuo muutkin osoitteet, kiva ja herkullinen paikka!


Sopiviksi pikkupurtaviksi ennen lentoa valikoituivat Chicken Wingsit ja Beef Nachos-lautanen, johon ihastuimme täysin käydessämme McGee'ssä. Tätä paikkaa hehkutinkin jo edellisessä postauksessa, joten ei siitä nyt sen enempää. Nacholautanen oli tälläkin kertaa varma valinta ja sen höysteenä olleet crème fraîche, guacamole ja jalapenoviipaleet viimeistelivät annoksen täysin. Chicken Wingsit tarjoiltiin täälläkin varsisellerin kanssa, joka rouskui mukavasti siipien rinnalla. Eli se siitä pikkupurtavasta, massut tuli täyteen ja näillä eväillä olikin hyvä lennellä takaisin Suomeen.

sunnuntai 26. tammikuuta 2014

New York Ravintolavinkit (Osa 1)

Alkuvuodesta tehty viikon reissu New Yorkiin oli loistava ja täynnä mitä mahtavampia kokemuksia. Nähtävyyksien ja kaupunkiin tutustumisen rinnalle lähes yhtä merkityksellisiksi nousivat myös herkulliset ravintolakokemukset, joita reissulta ehti kerääntyä melkoinen määrä. Hotelliimme ei kuulunut aamupalaa eikä muitakaan aterioita, joten ruoka ja syöminen lohkaisivatkin ison loven matkabudjettiin. Mutta erilaiset ruokakokemukset ovat osa reissaamista ja yksi parhaista asioista matkalla, joten haluan jakaa hyviksi todettuja ravintolavinkkejä myös tänne blogiin. Nykkiä on jo nyt ikävä, mutta mennäkseen takaisin, on ensin palattava. Seuraavaa Nykki-reissua odotellessa siis!


Olive Garden

2 Times Square
www.olivegarden.com

Ensimmäisenä iltana suuntasimme hotellimme lähellä, Times Squarella, sijaitsevaan Italialaiseen ravintolaan, Olive Gardeniin. Nälkä oli melkoinen ja ruokapaikan oli löydyttävä lähistöltä, joten päädyimme menemään ensimmäiseen kivannäköiseen paikkaan. Pöytää saimme odottaa lähes pari tuntia, mutta pöydän saatuamme palvelu oli nopeaa ja ruoka hyvää. Tilasimme Spagettia lihakastikkeella yrttien ja valkosipulin kera sekä annoksen, joka sisälsi kevyesti paneroitua kanaa parmesaanilla, kotitekoista lasagnea ja kermaista Fettuccinepastaa. Lisäksi alkuun kuului kivan raikas salaatti. Näillä eväillä oli hyvä lähteä nukkumaan, ja näkemään unia ensimmäisestä Nykki-päivästä!



Les Halles
  
Les Halles Park Avenue
- 411 Park Avenue South (at 29th Street)
www.leshalles.net

Les Halles Downtown
- 15 John Street 

Anthony Bourdainin tunnetuksi tekemään Les Hallesiin olimme tehneet pöytävarauksen jo ennakkoon nettisivujen kautta, joka ei jostain syystä kuitenkaan ollut mennyt perille. Mutta ei hätää, mahduimme syömään ilman sitäkin. Ennakko-odotukset Les Hallesia kohtaan olivat suuret, olinhan lukenut suosituksia ravintolasta useampaan otteeseen ennen reissua. Les Halles-ravintoloitahan Manhattanilla on kaksi, toinen Park Avenuella ja toinen Downtownissa. Me kävimme Park Avenuen Les Hallesissa, koska sen sijainti oli meille parempi. 


Palvelu ravintolassa oli nopeaa ja asiantuntevaa, sekä ruoka herkullista! Minä otin listalta yhden ravintolan suosikkiannoksista, pihvin ranskalaisilla ja salaatilla. Melko perinteinen annos, mutta pihvi oli kyllä todella hyvä ja tarpeeksi tuhti pitkän päivän jälkeen. Miehen lautaselta löytyi hauska makkara-annos, joka sisälsi vasikanmakkaraa, frankfurter-makkaraa, porsaankuvetta, savustettua pekonia ja oluessa haudutettua hapankaalia. Tuhtia, mutta matkallahan täytyy herkutella!



McGee's Pub

240 W 55th Street (between Broadway and 8 Avenue)
www.mcgeespub.com

How I Met Your Mother- komediasarjan innoittamana kävimme katsastamassa tämän 55th Streetillä sijaitsevan irkkupubin, jonka ilmapiiri oli leppoisan kotoisa ja tunnelmallinen erityisesti alakerran takan loisteessa. Ruokalista oli kattava pubi-menuksi, löytyihän sieltä valikoima erilaisia alkupaloja, salaatteja, hampurilaisia ja keittoja, jokaiselle varmasti jotakin. Myöhemmin illalla lista vaihtui Late Night-menuun, josta sieltäkin löytyi annoksia pienempään kuten myös suurempaan nälkään.


Alkuun valitsimme listalta aivan todella herkullisen Beef Chili- nacholautasen, jossa oli jauhelihaa, Chipotlea, papuja ja runsaasti juustoa. Alkupalana kahdelle jaettavaksi tämä oli erittäin passeli, ja niin hyvin tämä nacholautanen maistui, että se täytyi käydä syömässä reissun aikana vielä toiseenkin kertaan. Aivan mahtava annos myös oluen kyytipoikana pienempään nälkään. 


Pääruoksi valitsimme molemmat listalta samanlaiset annokset, McGee's burgerit. Nämä herkulliset hampurilaiset sisälsivät murean ja niin maistuvan pihvin lisäksi ihanaa käristettyä sipulia, pekonia, Cheddar-juustoa ja St. Louise BBQ-kastiketta. Nam! Tämä herkullinen kokonaisuus tarjoiltiin ranskalaisten ja salaatin kera suolakurkulla höystettynä. McGee's oli meidän molempien mielestä ehdottomasti yksi parhaimmista ruokapaikoista tällä reissulla, joten kannattaa käydä!


Applebee`s

205 W 50th Street (between Broadway and 7 Avenue)
www.applebeesny.com

Applebee´s muodostui viikon reissun aikana Starbucksin ohella ehdottomaksi aamiaissuosikiksi, johtuen osittain sen sijainnista hotellimme viereisessä korttelissa. Aamut etenivätkin reissulla melko saman kaavan mukaan. Ensin aamukahville Applebee´siin, jossa suunnittelimme tulevaa päivää karttoja ja muistiinpanoja tutkien. Santsikupit kuuluivat hintaan, joten kahvia sai ryystää sen verran kuin mieli teki. Palvelu oli jouhevaa ja aamiaiset maistuvia.



Minä tyydyin tosin lähes joka aamu ihan perusbageliin juustolevitteen, marmeladin tai voin kera. Bagelissakin oli syömistä kokonsa puolesta. Miehen aamiaislistalta löytyi enemmän monipuolisuutta, esimerkiksi munakasta kinkkusuikaleilla ja pekonilla, leipää, perunapaistosta ja pannukakkuja kermavaahdolla ja mustikoilla. Aamiaispaikkana Applebee's oli siis mahtava löytö, ainakin meille!


Bill's Bar & Burger


85 West Street 
www.billsbarandburger.com

Piipahdimme Bill's Bar & Burgeriin pienelle välipalalle WTC:n muistomerkille mennessämme. Baarihan sijaitsee aivan 9/11 Memorialin vieressä, joten pieni tankkaus oli paikallaan ennen jonottamista. Päivä oli myös melko viileä, joten mikä mukavampaa kuin istahtaa hetkeksi lämpimään ja vain pällistellä ikkunasta ohimenevää katuelämää.


Minä valitsin listalta pelkät Steak Friesit eli lohkoperunat, jotka oli maustettu oikein kivasti jonkinlaisella pihvimausteseoksella. Meistä nälkäisempi nappasi listalta Bill's Burgerin, jossa oli pihvin, tomaatin ja salaatin lisäksi runsaasti juustoa ja maustekurkkupikkelssiä tietenkin herkullisen kastikkeen kera. Voi pojat, kylläpä taas kelpasi lähteä jatkamaan päivän puuhia näiden napostelujen jälkeen.


Jekyll & Hyde Club

216 West 44th Street (Between 7th and 8th Avenues)
www.jekyllandhydeclub.com

Kun olimme menossa katsomaan Phantom of the Opera-musikaalia, ajattelimme mennä syömään Majestic-teatteria lähes vastapäätä sijaitsevaan mielenkiintoiselta näyttävään ravintolaan. Ravintolaan astuessamme emme voineetkaan enää perääntyä, huomatessamme olevamme keskellä melkoista spektaakkelia. Enempää en paljasta, kannattaa käydä kurkkaamassa itse :) Me päädyimme tänne vahingossa eli mitä tästä opimme, kaikkia ruokapaikkoja ei kannata suunnitella etukäteen.
Ehdottomasti suosittelemisen arvoinen paikka!


Kuten jo äsken vihjailinkin, paikka oli hyvää esimakua tulevaa musikaalia ajatellen. Viihdyttävää showta seuratessa, napostelimme Chicken Wingsejä ihanalla Bourbon BBQ-kastikkeella höystettynä. Lisukkeena siipien kanssa tarjoiltiin varsiselleriä ja dippiä. Varsiselleristä Wingsejen kanssa innostuneena, täytyy näitä yhdistellä kyllä kotonakin. Ja sitten pääruokaan, joka oli herkullistakin herkullisempi Memphis-burgeri. Hampparin sisältä löytyi pihvin lisäksi vielä Pulled Porkia, rapeaa sipulia, Cheddar-juustoa ja coleslawta. Ja vielä lisukkeena ranskalaisia ämpärissä! Matka kohti musikaalia jatkui siis jälleen hyvin syönneenä ja oikein tyytyväisenä.


Lisää Nykkiä ja ravintolavinkkejä seuraavassa postauksessa!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...